Min (och katternas) pysselvrå

Att ha en vrå till pyssel är kanon, visst, ett rum vore idealet, men,
man tager vad man haver sa Kajsa Warg, jag tog nedre hallen.

Det sista som gubben fixade till mig var en extra skiva skrivbord,
perfekt att ställa och lägga lådor och andra saker på, eller hur.
Den skivan har Elliot lagt beslag på de sista veckorna,
Kiara hon har tagit den andra sidan av skrivbordet
till sin plats, hmm... Hur blev nu detta?

Jo, jag fick minst med plats, så det blir ett litet
arbete till för gubben - tur han är snickare -
att på min vagn för mina pappersark, som gubben för
övrigt också har gjort efter mina önskemål, göra ett
smidigt lock som kan fungera som avlastningsbord.
Vi har ju bara två katter så det bör funka.

Nu kan man ju tro att missarna inte har någon sovplats
vid pysslet, så är inte fallet. Förut sussade dom så gott
i korgen jag har klätt så fluffig och mjuk, den står så
bra under trappan, men det är klart, ombyte förnöjer.

Så när jag scrappar ser det oftast ut så här,
två sovande katter, en mugg kaffe, en chokladbit ibland,
ser ni jappen? Inte att förglömma en CD-bok att lyssna på.
Har ni inte testat att lyssna på en spännande bok
samtidigt som ni pysslar vill jag rekomendera er att prova.

Jag måsta bara fota missarna vid pysselbordet ikväll,
dom är så söta och så fort jag sätter mig och börjar
att plocka i scrappsakerna kommer dom och lägger sig :)

Visst ser dom mysiga ut katterna?
Den sköna stolen klädde jag om med ett par gamla jeans.
Vagnen för 12x12 papper har hjul och står under skrivbodet när jag inte pysslar.


Så här ser det ut på gaveln, gubben snickrade ihop en hylla åt mig. 


Här är korgen som passade så bra åt missarna förut, korgen är fastskruvad i byrån.


Se bara så söt han är Elliot när han sover.


Kiara är så sömsen och tycker att jag ska sätta mig och sluta att fota.



Måste säga att de här sortimentskåpen från Clas Ohlson
är perfekta, i det stora har jag mina "platta" blommor
och i det lilla en massa blandade scrappsaker.
Dom tar liten plats, slukar mycket och är billiga.


Oj, jag hade tänkt visa er katterna vid pysslet bara men jag skrev visst en halv novell :)

Ha det bäst alla, kram.


Kommentarer
Postat av: onkis

Va roligt att se hur du har det i din pysselvrå,oj va mycket saker du har,inte konstigt att du kan göra så fina alster.

Och dina katter är bara för söta,dom ser sååå mjuka och goa ut.

Ha en bra dag!

Kramar!!

2011-05-12 @ 06:38:27
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Inga

Så kul att se ditt pysselrum..kan få lite tips med förvaring.

Har också en katt...Missan som gärna vill vara med och pyssla.

Ha en bra dag // Inga

2011-05-12 @ 07:56:47
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carina

Bra novell..ler....härlig hörna du har:) Ha en bra dag.

Kramar

2011-05-12 @ 08:47:50
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Vilken fin pysselvrå du har! Trevligt med sällskap :)

Kram!

2011-05-12 @ 08:55:44
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Maria

Underbart ställe du fick att scrappa på.

Mycket bra förvaring och så städat!!

bra överblick på blommorna.

Händig man du har som spikat plywood på trappstegen så det inte dammar ner din lilla vrå.

Önskar dig många fina stunder där.

/Maria



2011-05-12 @ 11:24:13
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com
Postat av: Nina

En sådan härlig vrå du har, det är roligt att se hur andra har det. Själv trängs jag inne i en klädgarderob med skor och julsaker.

Ha det så gott.

Kram Nina

2011-05-12 @ 13:18:14
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: ☆Annmi

Naw...Va härliga de ser ut ♥ Oj,vaaaaaa' grejer du har :)



/Jam & Kram från oss!!!

2011-05-12 @ 16:58:34
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig:)

ÅÅÅÅ vad mycket jag har missat det fanns hur många snygga kort som helst sedan sist:) Det gäller verkligen att titta in här:)



Din Pysselvrå är jo kanon med en sådan vrå så måste inspirationen flöda:) Vilken ordning du har också jag är mycket imponerad:)



Å du jag gillade verkligen din pyssel "jeans" stol så himla läcker helt kanon:)

Har du gjort den själv eller har du köpt den någon stans har aldrig sett något liknade:)



Ha en jättetrevlig kväll och helg:)

Massor med kramar från Lilla Inger:)

2011-05-12 @ 19:47:06
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: snojbi

Wow vilket underbart ställe att sitta och scrappa på

och vilken ordning du har.

Det är väl trevligt med lite lurvigt scrapsällskap

Kramisar

2011-05-12 @ 22:47:30
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: Katja/MezzaNotte

Vad roligt att du vill visa upp din pysselvrå för oss... Den e ju bara för fantastisk!! Å så härligt sällskap du har. Min misse vill inte vara med :( Men just nu är det ok, för mina pysselsaker bara växer och jag måste ständig omorganisera. :)( Ska ta nån dag o testa ljud bok :)



Åter ett stor tack för att du delar med dig..



Kram och ha en underbar helg!!

2011-05-13 @ 17:12:21
URL: http://mezzanotteskapar.blogspot.com/
Postat av: Lena BE

Wow vilken mysig pysselvrå du har ordnat, jättefint!! :) Och vilken ordning du har i den!! :O Jag är mycket imponerad hur du fått plats med så mycket på en så liten yta!! :) OMG så söt han är Elliot och det är Kiara också förstås. Visst är katter är underbara! :P Din pappersvagn är kanonfin, vilken tur du har som har en sån händig gubbe. :) Så kul det var att få se detta, du ska ha ett stort tack för att du visade oss dessa bilder. :) Ha en trevlig helg trots regnvädret.

Vi får pyssla istället för att åka på cruisingen men inte mig emot, det är iaf. mycket roligare att scrappa. :D Ha det så bra.

Kramar från Lena

2011-05-14 @ 13:21:49
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad roligt att du delar med dig av din pysselvrå önskar jag hade en också. Men man kan ju inte få allt men jag har fått det lite bättre. Kram Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0