En LO på Ida och David

Hittade en utmaning hos Papperssvalan
där man skulle göra en LO efter en skiss.

Det var ju ett tag sedan jag gjorde en LO,
så jag rotade runt lite bland Idas (yngsta dottern) foton.
Jag hittade två vackra foton på Ida och hennes pojkvän David,
fotona är från i fjol när dom var i Turkiet för att fira
att dom båda tagit studenten, korten är från första dan på semestern.

Sandens och grottstenarnas färger fick bli basfärgen,
från Idas shorts plockade jag upp den bruna nyansen
och Davids tröja fick stå för accentfärgen.
"Tagen" i vänstra hörnet lämnade jag tom,
så kan Ida skriva något eget på den.
Finns ju gott om plats att skriva på LO:n för övrigt också.

Jag brukar använda flera mönstrade papper när jag scrappar,
här har jag bara använt ett papper i stort sett, Bo Bunny Paradise Locals och
Bo Bunny Paradise Pier till de två bitarna med måsen och sköldpaddan på.

Jag satte två charms - en snäcka och ett hjärta - i en bit kedja,
gjorde en pins, gnuggade dit några Rub-ons, titeln bla,
sen satte jag lite turkosblå blingstenar som symboliserar vatten.

MEMORIES tyckte jag var en bra titel på LO:n.

Hoppas nu Ida gillar LO:n jag har gjort till henne
och att hon förlåter sin mors nallande ur fotohögen :) 



Här är skissen man ska utgå ifrån,
jag har vridit och spegelvänt den.

  


Några närbilder, jag gillar den blåa pärlan


blingstenar


3 olika rub-ons från arket: Rub ons - Vacation


Kommentarer
Postat av: Carina

Snyggt! Lycka till i utmaningen.

Trevlig Helg:)

Carina

2011-05-07 @ 06:22:10
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: onkis

Den här LO:n har du verkligen lyckats med,så jag är säker på att Ida förlåter dig när hon får se den :)

Jättefint!

Ha en härlig lördag.

Kram!!

2011-05-07 @ 07:38:40
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Nina

En otrolig fin LO. Lycka till i tävlingen.

Ha en bra dag.

Kram Nina

2011-05-07 @ 08:16:49
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Ida

Haha, usch vad jag inte gillar fotot på mig.

Men LO:n lyckades du bra med, jättefin :)

"Grottan" låg på stranden så det blev perfekt med den blå accentfärgen!

Tack för en jättevacker LO mamms <3

2011-05-07 @ 16:33:35
Postat av: snojbi

Klart att Ida förlåter dej när du har gjort en såååå fin LO av korten.

2011-05-07 @ 18:15:30
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: Katja/MezzaNotte

Vilken vacker LO, vackra färger och detaljer!!

Kram

2011-05-08 @ 21:28:59
URL: http://mezzanotteskapar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0