Dags för utmaning två

Så var det då dags för en utmaning igen,
 
Vi tre, jag, onkis och snojbi, har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort i ett
bestämt tema, med en tillhörande utmaning, en skiss, bingoruta eller liknande.
Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?
 
MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt som pris i våran lilla utmaning.
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15
och lite blandade dekorationer i varje påse.
 
 
Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
detta är andra utmaningen
och den är det onkis som har hand om.
En utmaning har ju redan varit, den hade jag hand om.

Vi kommer att gemensamt utse en vinnare 
som får alla tre påsarna, en från var och en av oss. 
En vinnare varje omgång självklart :) 

Dessutom kommer vi att lotta ut ett hemligt pris
efter tredje vändan bland er som deltar
i alla tre utmaningarna med ett godkänt bidrag.


I mars är det snojbi som håller i utmaningen, så håll ögonen öppna.
Vi hoppas ju självklart att vi får in några - många - bidrag :)
 
 
Maila in ditt bidrag till onkis, [email protected]
Senast lördag den 12/2 kl:23:59 vill hon ha ditt bidrag mailat.
 Du får självlart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg och länka tillbaka till någon av oss.
Vinnaren presenteras under söndagen den 13/2 i våra respektive bloggar.

REGLER:

* Denna omgång ska ni göra ett kort
med en annolunda vikning i svart och vitt!

Alltså inte den vanliga vikningen där man viker ett papper dubbelt

Utmaningen är ju i färgerna svart/vitt,
men om ni har ett uppstämplat motiv med på erat kort
så får ni så klart färglägga t.e.x ansiktet i en annan färg.

* Ett bidrag per person och utmaning.

*
Nygjort kort för denna utmaning.

*
Det lottade priset är för dom som har lämnat 
ett godkänt bidrag i alla tre utmaningarna



 
 snojbis och onkis och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.
Fråga gärna om du undrar något.
Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Kram Lisa!


Här kommer mina kort som jag har gjort av våra "påsar".

Ber om ursät att mina foton inte är dom bästa,
jag fick i all hast knäppa nya pga ett förb-t virus
som sabbade hela hårddisken, så vi har fått
installera om alla program igår och idag.


Här är kortet från min påse,
Jag gjorde ett kort att veckla ut






Stickles är effektfullt tycker jag,
MEN hade det varit ett bidrag hade jag inte
chansat på det rosa hjärtat,
jag hade diskat mig själv :)
VARFÖR jag använde rosa och inte "blank" stickles,
det vet jag ärligt talat inte.







Här är kortet från onkis påse,
det blev ett kort med sedelficka
Stickles och blingstenar blandat på framsidan





Jag satte rosorna i en knapp,
funkar utmärkt som stopp




Här är kortet från snojbis påse
det blev ett kort med en tag i.
Jag valde att inte skriva något på kortet eller tagen
det kan vara bra att ha att "tomt" kort på lut






Satte svart papper på insidan under tagen



Min prispåse
(urusel bild, sorry)

Kommentarer
Postat av: onkis

Vilka fina kort du har gjort,

kul att se att alla blir så olika fast vi har samma papper & dekorationer.

Hoppas verkligen att allt fixar sig med eran dator.

Kram!

2011-01-30 @ 21:20:55
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: snojbi

Vilka snygga kort du har gjort.

Spännande spännande.

2011-01-31 @ 06:10:56
URL: http://snojbi.blogg.se/
Postat av: carina

Hur snygga kort som helst:) kram

2011-01-31 @ 09:17:39
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Wow, vilka tjusiga kort du gjort Lisa!

Ska försöka hinna med att delta men svårt med bara svart/vitt, hmmm. Får man alltså inte ha med nån annan färg alls, ex. grått?



Kram Suss

2011-01-31 @ 10:08:23
URL: http://www.sussies.wordpress.com
Postat av: Johanna

Snygga kort och kul utmaning :D

2011-01-31 @ 11:15:35
Postat av: Busan

Vad roligt att det är dags för er andra utmaning!!! Är så ledsen jag inte hunnit med att göra kort av de pysselpaket jag vann hos er men här är det inte datorn utan tv:n som satt stopp och tagit all tid sista veckan. Ja, det är så trist när såna saker inte bara fungerar!!! Hoppas så att det fungerar för er nu och det går allt bra på alla dina foton. Dina kort är så snygga... det jag just nu minns och fastnade allra mest för är detaljen där ditt stämpelmotiv sitter på en rad "fyrkanter" - DET tyckte jag var extra snyggt!!! hjärta

Här kommer jag försöka pyssla med något till er utmaning men det blir en riktig utmaning och jag blir denna gång glad om jag lyckas få ihop ett godkänt bidrag... då kommer jag vara nöjd för jag gör ju nästan alltid bara vanliga kort. rodnar

Hoppas du och katterna har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!

Massor med kramar

Busan

2011-01-31 @ 18:39:32
URL: http://busanspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa-olsi

Suss!

Vad skoj om du är med på vår utmaning :)

Till din fråga:

Det är ju som sagt var svart och vitt som är temat,

MEN, någon liten detalj, tex blad på rosenknoppar,

hudfärg på stämpelmotiv, det skiftar ju lite i grått när man målar i akvarell tex,

det är jättesvårt att säga precis.

Men för att vara säker, använd helst bara svart och vitt.



Hoppas du blev något klokare :)



Kram Lisa

2011-01-31 @ 21:43:17
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: lene

hejsan.

Så härliga kort! Ska titta runt och hitta någon kul vikning!

kram lene

2011-02-01 @ 08:40:37
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Vad en massa fint du gjort...



Tusen tack för tumme och tasshållning för Misse....



Kram Gurkiss

2011-02-01 @ 11:36:33
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Susanne

Hejsan! Undrar över vikningen på det första svart/vita kortet, hur du gjort den vikningen, mått, ev. tutorial mm.? Tyckte det var jättefint o vill gärna prova att göra ett! :) Har letat nån beskrivning nånstans men hittar tyvärr ingen. Hoppas jag hinner vara med i tävlingen, det skulle vara så kul! :)

Har du hört nåt mera ang. swappen?



Kramis Suss

2011-02-08 @ 15:58:37
URL: http://www.sussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0