Julkort 6, v: 36.

Altheas Mix
har en julkortsutmaning,
att göra ett julkort i veckan fram till lucia.
Denna vecka var det att tolka
"Nycklar, gångjärn, lås & beslag".

Jag ville göra ett kort att "öppna",
så det blev en ytterdörr.
En nyckel och ett lås, båda är brads.
Tomten och texten God Jul
är från ett väldigt gammalt vykort.
Det blev ett band med granar runt hela kortet,
och en rosett högst upp av samma band.
Lite gula bling fck bli stjärnor.
Ett litet handtag gjorde jag också :)
En större brads fungerar som "dörrstopp".


Kortet stängt




Rosetten på "toppen".




Tomten från det gamla vykortet.





Lite gult bling blev stjärnor.





Kortet kantat med granband,
jag skarvade mitt under så att
granarna går åt rätt håll runt om.


Kommentarer
Postat av: onkis

WOW!!

Vilket underbart julkort,

vilket jobb du har lagt ner..

Du är såå duktig!

Kram!

2010-09-12 @ 08:40:46
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Mim...

Wow så snyggt och avancerat det så ut.

2010-09-12 @ 09:18:33
URL: http://mimstankar.blogspot.com
Postat av: snojbi

Wow vilket kort.

Väldigt välarbetat.

Ett sådant skulle jag inte tacka nej till när julen närmar sej.

Kramisar

2010-09-12 @ 10:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0