Ett album med katterna till mormor

Jag har varit dålig på att lägga ut alster i bloggen,
här kommer förklaringen, jag har scrappat ett album
20 x 20, med katterna, till mormor (min mamma).
Hon fick det idag när hon kom och åt tacos med oss,
alltid skoj att ge presenter "bara ändå".

Ida har tagit alla foton på väg till, hos och på väg från mormor. 
Det var kul att göra ett eget album på katterna,
jag fick ju användning av min BIA också.

Jag försökte göra olika stuk på sidorna,
jag blev riktigt nöjd själv och det är ju alltid skoj.
Pärmarnas kanter klädde jag med svart sidenband.

Jag sydde fast fjärilar, fåglar, kronor, metallhörn och knappar,
dom har en tendens att kunna lossna efter ett tags bläddrande.
För en gångs skull kollade jag ungefärlig tid jag pysslade,
om jag räknar från det att jag valde papper och foton
tills dess att albumet sattes ihop satt jag ca 40 timmar,
inte undra på att jag bloggat dåligt sista tiden :)

Så här kommer ett gäng sidor med Elliot och Kiara.

Framsidan, bla med tre blommor som min mamma virkat.





Jag gillar dom söta katterna som är klistermärken. Sen några av mammas virkade blommor igen.






Kiara och mormor tittar på Elliot som ligger på plattorna. Jag satte dit en bit gammal ärvd brodyrspets.


En gammal ärvd brodyrspets även till Elliot.

Söta grodan fick rullögon.



Dom här två sidorna hör ihop, sitter på samma uppslag.

Jag sydde fast några pärlor på hörnet samtidigt som jag sydde fast det. Tycker katthänget är så sött :)






En gammal ärvd spets och blingstenar i olika färger.




Dom här två sidorna hör ihop, sitter på samma uppslag. Fåglarna fick stickles i hålmönstren.





Baksidan fick bara ett papper utan dekorationer.



Några detaljer


Nu ska jag kolla runt och lämna lite kommentarer
något jag varit dålig på sista tiden.

Ha en trevlig fortsättning på helgen :)


Kommentarer
Postat av: Carina

Minns att jag tittade in hos dig sent igår kväll, men inte om jag skrev något:)Gör det nu i alla fall.

Vilket fint album mormor ska få. Underbara katter och fin dekoration.

2011-09-11 @ 09:28:40
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Annika

Riktigt fint album! Och vad mycket tid du har lagt ner, men det är ju så... Tiden bara flyger iväg när man har en idé.



Jag skulle också vilja ha en bia, men har försökt tänka om jag verkligen skulle använda den... Har inte fattat något riktigt beslut än. ;)



/Annika

2011-09-11 @ 10:40:28
URL: http://mamura75.blogspot.com/
Postat av: onkis

WOW!

Vilken snyggt album,

kan först att det tagit tid att göra.

Så många fina papper och dekorationer,

och så katterna som är söta som socker.

Kan tänka mig att din mamma blev jätte glad när hon fick albumet.

Kramar!

2011-09-11 @ 11:23:09
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Vilket album, så snyggt så välarbetat. Mycket härliga detaljer. Såååå söta katter. Jag får nog ta knåpa ihopp album på mina katter blev sugen nu när jag såg ditt. Kram Anneli

2011-09-11 @ 17:31:48
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Carina

Vilket album, jättefina bilder. Snyggt:)

2011-09-12 @ 08:00:54
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: Lena BE

Wow vilket superfint album!! :)

Så glad mormor skulle bli när hon fick det.

Helt underbara bilder, layouter och dekorationer!! :) Kanonbra jobbat.

Jag förstår att det tagit sin tid så fint som allt är!! :)

Tack för alla dina goa kommentarer! :)

Jag hinner inte med mig känns det som så jag får be så mycket om ursäkt för detta.

Ha en jättetrevlig helg.

Kramar från Lena

2011-09-16 @ 22:39:19
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com/
Postat av: Busan

WOW - albumet är helt... ja, jag saknar faktiskt ord, det är både snyggt, välarbetat, charmigt och fotona otroliga, och ja, jag älskar katter så resten säger sig väll själv. :)

Nu ska jag sitta och titta lite till... hoppas du är stolt över dig själv att ha kunnat göra något sånt här... skulle inte ens komma på tanken själv för är ju så otroligt mycket arbete. Tyckte 40 timmar lät lite... hade nog tagit 10 år för mig... rodnar men är man en sengångare så är man... ;)

Ha det så bra du bara kan och hoppas du har en mysig helg! Tack för alla kommentarer och ögongodis!

Massor med kramar

Åsa

2011-09-17 @ 20:45:13
URL: http://busanspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: snojbi

Wow vilket superfint album förstår att det har tagit tid.

Vilket arbete , men kul sådant.

Det är såå mycket fint att titta på förutom katterna

2011-09-18 @ 01:49:45
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: Wikki

Jag har lånat en av dina bilder och visar din fina vackra cat-scrap på min blogg och länkar hit till dig! Allt det här fina måste verkligen fler kattälskare+scrappysslare få se! spinner Hoppas det är OK!!! NosPuss Wikki

2011-09-19 @ 14:45:09
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Åsa ( alltid-stickning )

Otroligt fint du har gjort med sötnosarna!! Var får du alla mysiga idéer från måntro? Kram vännen!

2011-09-25 @ 22:09:05
URL: http://alltid-stickning.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0